تاریخ یوونتوس آرشیو خبر ها
ادعای راوانلی در مورد ركورد جاودانه اش در تاریخ باشگاه یوونتوس!

ادعای راوانلی در مورد ركورد جاودانه اش در تاریخ باشگاه یوونتوس!

 

روزی كه به یووه پیوست همه رسانه‌ها او را به خاطر شباهت رنگ موهایش با روبرتو بته‌گا مهاجم سابق یوونتوس مقایسه می‌كردند؛ چه‌آنكه بعدها نیز به همین خاطر به او لقب «پر سفید» را دادند.

 

در ابتدا او به عنوان مهاجم ذخیره به تورین آمد. تعجبی هم نداشت؛ در عصر سلطه ویالی، مولر، باجو و كاسیراگی كمتر كسی انتظار درخشش از او داشت. اما رفته‌رفته خودش را به سیاه و سپیدها تحمیل كرد تا نقشی ماندگار در تاریخ این باشگاه در دهه 90 میلادی ایفا كند.

 

حالا بیست و شش سال از آن روزها می‌گذرد و او آماده است تا وارد ششمین دهه زندگی‌اش شود. فابریتسیو راوانلی مهاجم سابق یوونتوس در حدفاصل سالهای 1992 تا 1996 امروز 50 ساله می‌شود.

 

 

راوانلی در آستانه پنجاهمین سالروز تولدش با مرور خاطراتش در یوونتوس می‌گوید:

 

بودن در یوونتوس بهترین اتفاق زندگی‌ ورزشی‌ام بود. یوونتوس باشگاهی بزرگ و پر افتخار بود و همین باعث شده بود تا بسیاری به این تیم حسادت كنند. اما این برای منی كه از كودكی طرفدار این تیم بودم بی‌اهمیت‌ترین موضوع بود. یادم می‌آید در دوران نوجوانی، هرگاه یووه برای بازی به شهر ما می‌آمد از پدرم اجازه می‌گرفتم تا برای تماشای بازی تیم محبوبم به استادیوم بروم.
روزی كه برای اولین بار جامپیه‌رو بونی‌پرتی را از نزدیك دیدم به شدت هیجان‌زده شدم. با اینكه دیگر رئیس باشگاه نبود اما همچنان یكی از اعضای تیم مدیریتیِ یوونتوس بود. ابتدا سعی كرد مرا آرام كند، سپس بی‌مقدمه و صریح از من پرسید: «به یوونتوس می‌آیی؟» من كه دوباره قلبم به طپش افتاده بود، شيفته‌وار و ناشيانه پاسخ دادم: «برای یوونتوسی شدن حتی یك ثانیه هم نمی‌توانم صبر كنم!»
نام آنیلی مساوی است با یك نماد؛ نمادی كه بیش از هرچیز دیگر تداعی‌كننده نام بزرگ «یوونتوس» است. من چیزهای فراوانی از آنیلی‌ها آموختم. ویژگی‌های انسانی و اخلاقی خانواده آنیلی انكارناپذیر است و من هرگز تجربه روبه رو شدن با هر یك از اعضای این خانواده را فراموش نخواهم كرد.
من تنها چپ‌دست تاریخ یووه نیستم؛ حتی تنها بازیكنی نیستم كه در تاریخ این باشگاه تجربه بازی در لیگ‌های انگلستان، اسكاتلند و فرانسه را به دست آورده‌ است. امـا قطعاً تنها بیانكونریِ سپید مو در تاریخ این باشگاه هستم كه موفق به قهرمانی در جام یوفا و لیگ قهرمانان اروپا شده‌ است.

 

فابریتسو راوانلی در چهار فصلی كه برای یوونتوس بازی كرد، 160 بار با لباس این تیم در رقابت‌های مختلف به میدان رفت و برای بیانكونری‌ها 68 باز نیز گلزنی كرد. او با یووه موفق به كسب یك قهرمانی در تمامی رقابت‌های موجود شد؛ «1 قهرمانی» در سری آ، كوپا ایتالیا، سوپركوپا ایتالیا، جام یوفا و لیگ قهرمانان اروپا.

 

راوانلی پس از خداحافظی از فوتبال در سال 2005، مدتی را به عنوان كارشناس ورزشی در شبكه‌های Sky، Fox Sports و Mediaset مشغول به فعالیت بود. او همچنین تجربه مربیگری در تیم جوانان یوونتوس، آژاكسیو در فرانسه و آرسنال كیف در اوكراین را داشته است.

 

پسر فابریتسیو؛ «لوكا راوانلی» بیست و یك ساله است و هم‌اكنون به عنوان مدافع قرضی از باشگاه ساسوئولو در باشگاه پادووا در سری B با شماره 20 بازی می‌كند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: